Hoe wordt digitaal leren georganiseerd op KAD?

Digitaal leerplatform Smartschool

Onze leerlingen kunnen thuis en op school gebruik maken van het digitaal leerplatform Smartschool. Dit is een website die iedereen van de school in staat stelt met elkaar te communiceren. Ook heeft Smartschool tal van mogelijkheden om gestructureerd leerstof aan te bieden en te verwerken. Lesdocumenten en taken, maar ook remediëringsoefeningen en interessante websites kunnen op deze wijze worden aangeboden en geëvalueerd.

Ouders kunnen Smartschool raadplegen via hun eigen login (co-account) om een bericht te versturen naar de directie of een leerkracht en om de resultaten van hun kind op te volgen via het rapportprogramma SKORE.

Digitaal leren Microsoft

Onze leerlingen kunnen thuis en op school gebruik maken van meerdere programma’s van Microsoft. Elke leerling krijgt een account waarbij ze toegang krijgen tot Word, Excel, PowerPoint, een eigen e-mailadres en Microsoft Teams. Via Teams worden nu de lessen van afstandsonderwijs gegevens.